Wine & Dine Barcelona

Pakko sanoa, että en varmaan koskaan ole ollut lomalla, jossa jokainen ravintolavalinta on ollut näin onnistunut! Vain yhden kerran söimme "nopeasti ja nälkään", mutta muuten Barcelonan reissun ravintolat olivat nappivalintoja.

Suurin osa ennaltakatsoituista (no, kaikki :D) oli oikeastaan minun löytöjä, joista olin tehnyt Ainolle listan, mistä hän saa myös katsoa ja valita. Ainon kanssa molemmat rakastamme tutkia kaupunkeja, ja niiden ravintoloita etukäteen, mutta tällä kertaa Aino päätti luottaa minuun, koska Barcelona on minulle niin tuttu kaupunki. Tässä siis jakoon teillekin:

BRUNCH & CAKE
Carrer d'Enric Granados 19

Brunch & Cake:ssa olen käynyt jo useamman kerran. Joka kerta sinne palaan, koska matkaseurani haluaa sen myös kokea. Nyt myös Aino halusi tänne "instagram-feimiin" kahvilaan, ja sen ollessa lähellä hotelliamme, päädyimme tänne aamupalalle. Annokset ovat kuvankauniita, ja ravintolan terassin tunnelma on täydellinen loma-aamuihin. Kuitenkin, joka kerta kun täällä syön, ajattelen tismalleen samaa: ruoka voisi olla parempaa. Tykkään ravintolasta todella paljon, mutta kertaakaan ruoka ei ole tehnyt suurempaa vaikutusta. Kuitenkin, jos Brunch & Cake sattuu matkan varrelle, jo sen lämpimän ja rennon tunnelman takia voisin suositella sinne piipahtamaan, ja ainakin ruokien hinnat ovat lompakkoystävällisiä.

Alla kuvaa tältä reissulta, sekä oikealla viime vuodelta.

We Bistrot
Ronda de Sant Pere 70

Tämä ravintola on oikea helmi keskellä kaupunkia! Olimme matkalla katsomaan Arc de Triomfia, ja jäimme taksista aivan sen edessä. Olimme täysin valmistautuneita, että turistikohteen vieressä joudumme lounaaksi tyytymään keskinkertaiseen ruokaan, ja yritimme vilkuilla ympäriinsä, jospa näkisimme edes hieman laadukkaamman näköistä ravintolaa. Kaaren vierestä löysimme We Bistrotin ja luettuamme sen menun yllätyimme, kuinka ruokalistan jokainen ateria kuulosti toinen toistaan paremmalta. Minulla ja Ainolla on molemmilla pakkomielle täydelliseen tomaattipastaan, joten päädyimme sellaiset lounaaksi tilaamaan, ja kyseisen ravintolan pasta pomppasi yhdeksi parhaaksi mitä olimme koskaan maistaneet (jopa yli Italian pastojen). Pasta jäi niin vahvasti mieleen, että vielä seuraavana päivänä päädyimme takaisin samaan ravintolaan uudestaan syömään. Tällä kertaa pastojen lisäksi kokeilimme myös ravintolan tapas-valikoimaa, josta Aino rakastui aasialais-tyylisiin kanankoipiin, ja itse tykästyin heidän patatas bravas -peruinoihin, jossa tomaattikastikkeessa oli pieni savunmaku. Paikan fiilis oli sekä lounas- että illallisaikaan todella rento.

Oli myös hauska sattuma, kun syödessämme ravintolassa uudestaan, seuraajamme oli eksynyt sinne myös ystävänsä kanssa, koska olimme paikkaa edellisenä iltana hehkuttaneet instagramissa. Ainut miinus paikassa oli, että jostain syystä viinilasini tyhjenivät kovin nopeasti.

Flax & Kale
Carrer dels Tallers 74b

Tämä myös oli minulle entuudestaan tuttu paikka, ja erittäin suosittu aamupala/brunssiravintola. Olen ollut täällä aiemmin myös lounaalla, ja omasta mielestäni brunssivalikoima on paljon parempi. Paljon kasvis- sekä vegaanisia vaihtoehtoja, ja ravintola tekee itse omat mehunsa. Ja sama kuin Brunch & Cakessa, ruoka ei ole maailmaa mullistavaa, mutta hyvää, ja ravintolan miljöö kompensoi paljon.

+Vessojen peili on erittäin selfieystävällinen

El Nacional
Passeig de Gràcia 24

Vihdoinkin! Tänne olin halunnut jo kahdella edellisellä Barcelonan reissulla, ja nyt pääsin kokeilemaan El Nacionalin. Monesti olin nähnyt, kuinka seuraamani ulkomaalaiset bloggaajat päätyivät tänne reissuillaan, mutta pakko sanoa, kun astuimme ravintolaan sisälle, se mikä oli vastassa oli jotain aivan muuta mitä olin kuvitellut. Pyysimme hotellin respaa tekemään tänne pöytävarausta, mutta hän ilmoitti, että ravintola on niin suuri, ettei ota vastaan varauksia. Tämä hieman ihmetytti, mutta päädyimme luottamaan, että saisimme ravintolasta pöydän sinne mentäessä lauantai-illalla. Saapuessamme paikalle, lisää ihmetystä aiheutti suuret ihmismäärät, jotka menivät paikasta sisään ja ulos... ravintola onkin vissiin melkeinpä nähtävyys. Loppuen lopuksi en tiedä voiko paikkaa täysin kutsua ravintolaksi, sillä El Nacional muistutti enemmän suurta kauppahallia, jossa oli monia pieniä baareja, ravintoloita ja jopa jätskitiski. Sisustus ja tunnelma toi mieleen The Great Gatsbyn, ja pakko sanoa että rakastuin paikkaan täysin, vaikka siellä olikin ihmispaljoutta ja vipinää, mutta tuolla se tuntui kuuluvan asiaan. Päädyimme yhteen ravintolaan syömään tapaksia, jonka jälkeen menimme vielä ostereille, viineille ja drinkeille toiseen. Ruoka on todella espanjalais- sekä katalonian henkistä.

Ehdottomasti suosittelen kokeilemaan El Nacionalia, ravintola oli minun suosikki tällä reissulla. Myös sen sijainti on niin keskeinen, että paikalle voi vaikka eksyä jätskille kesken shoppailupäivän :)

Cecconi's
Passeig de Colom 20

Noniin, olettehan jo laittaneet tämän ravintolan muistiin? Soho Housen yhteydessä oleva Cecconi's, joka tietty löytyy muualtakin maailmalta, osaa sunnuntaibrunssin paremmin kuin kukaan muu. Enpä ole eläessäni ollut noin monipuolisessa brunssibuffetissa, jossa kaikki oli vaan super hyvää. Buffetissa oli monipuolinen valikoima kananmunia, kaloja, liharuokia, salaatteja, siis aivan kaikkea. Myös jälkiruokapöytä ei ollut pettymys, ja suuri tuoremarjavalikoima sai minulta paljon rakkautta. Kirjaimellisesti söin pelkkiä marjojakin kokonaisen lautasen aterian päätökseksi. Cecconi's brunssi oli valehtelematta suurin määrä ruokaa, mitä olen eläessäni yhdellä istunnolla syönyt, ja olo olikin sen mukainen loppusunnuntain :D Mutta jokainen suunpala oli ehdottomasti sen arvoista. Brunssi maksaa 45€, johon kuuluu myös drinkki. Hinta voi kuulostaa korkealta, mutta ehdottomasti jokaisen pennin arvoinen.

Lämmin suositus.

Ocaña
Plaça Reial

Viimeinen pieni vinkki on tämä cocktail-baari Placa Reialin laidalla. Täällä olin ollut aiemminkin seuraajani Essin kanssa, ja paikka on todella kiva lasilliselle tai kahvikupposelle kesken päivää. Ainon kanssa söimme myös parit tapakset iltapalaksi, ruoka oli ok, mutta kyllä täällä enemmän hehkuttaisin juomavalikoimaa, ja laajaa drinkkilistaa. Voi tietenkin myös olla, että suuren ravintolan sisäpuolella on varmasti laajempi ruokalista.

Vessan portaiden lähettyvillä on myös photo booth ;)

Sellaiset suositukset tällä kertaa! Viime vuonna kokeilimme poikaystäväni kanssa seuraajan suosituksesta myös Marilyn -ravintolaa Ramblan lähellä, joka oli kiva ja tällä kertaa olisin halunnut myös kokeilla Cheri -ravintolan, jonka lista sekä sisustus näytti kivalta, mutta se jää nähtäväksi ensi kertaan. Jos teillä pidempi reissu edessä, pitäkää myös nämä mielessä :)